Pravila igre, opis tabli

 i preuzimanje programa

Poslednje promene: 08.04.2025.

 

Jamb se igra sa 5 ili 6 kockica. Kada se igra sa 6 kockica važećih je 5 kockica koje izaberemo, osim kod table Joly gde se računaju svih 6 kockica. Svaki igrač baca kockice najviše 3 puta. Posle svakog bacanja određuje koje ce kockice ostaviti a koje će ponovo bacati. U poslednjem bacanju kockice je moguće baciti 5 puta.

 

Tabla za jamb 'Klasik'

Tabla 'Klasik' se igra sa 5 (Klasik 5k) ili 6 kockica (Klasik 6k).

- Opis redova u tabeli

do - zbir kockica sa izabranom vrednošću
- maksimum - zbir kockica
- minimum - zbir kockica
- triling. 3 iste kockice. Zbiru se dodaje 20 bodova
- kenta. Izabrane kockice moraju imati vrednosti 1,2,3,4,5 ili 2,3,4,5,6. Posle prvog bacanja kenta se boduje sa 66 bodova, posle drugog sa 56 i posle trećeg sa 46 bodova. Ručna kenta je uvek 66 bodova.
- ful. 3 iste + 2 iste kockice. Zbiru se dodaje 30 bodova.
- poker. 4 iste kockice. Zbiru ove četiri kockice se dodaje 40 bodova.
- jamb. 5 istih kockica. Zbiru se dodaje 50 bodova.


- Opis kolona u tabeli

- popunjava se samo naniže
- popunjava se samo naviše
- popunjava se po slobodnom izboru (slobodna)
- mora se najaviti posle prvog bacanja (najava). Ako se bace sve kockice, može se izvršiti upis i bez  najave
 

Posle zadnjeg bacanja rezultat se automatski računa po formuli za kolone:

Rk=1+2+3+4+5+6+A+(Ma-Mi)*1+T+K+F+P+J, gde je A=30
ako je 1+2+3+4+5+6>=60

Ukupan rezultat je:
Ru=R1+R2+R3+R4

 

Tabla za jamb 'Standard'


- Opis redova u tabeli

do - zbir kockica sa izabranom vrednošću
- maksimum - zbir kockica
- minimum - zbir kockica
- triling. 3 iste kockice. Zbiru se dodaje 20 bodova
- kenta. Izabrane kockice moraju imati vrednosti 1,2,3,4,5 ili 2,3,4,5,6. Posle prvog bacanja kenta se boduje sa 66 bodova, posle drugog sa 56 i posle trećeg sa 46 bodova. Ručna kenta je uvek 66 bodova.
- ful. 3 iste + 2 iste kockice. Zbiru se dodaje 30 bodova.
- poker. 4 iste kockice. Zbiru ove četiri kockice se dodaje 40 bodova.
- jamb. 5 istih kockica. Zbiru se dodaje 50 bodova.


- Opis kolona u tabeli

- popunjava se samo naniže
- popunjava se samo naviše
- popunjava se po slobodnom izboru (slobodna)
- popunjava se od maksimuma naviše i od minimuma naniže
- popunjava se od 1 naniže i od J naviše
- mora se najaviti posle prvog bacanja (najava)
. Ako se bace sve kockice, može se izvršiti upis i bez  najave
- ako je predhodno igrana najava igra se isto (dirigovana)
- popunjava se ako su bačene sve kockice (ručna)

Posle zadnjeg bacanja rezultat se automatski računa po formuli za kolone:

Rk=1+2+3+4+5+6+A+(Ma-Mi)*1+T+K+F+P+J, gde je A=30
ako je 1+2+3+4+5+6>=60

Ukupan rezultat je:
Ru=R1+R2+R3+R4+R5+R6+R7+R8

Napomena:

Dirigovana kolona se može igrati bez najave, u slučaju da je kolona Najava skroz popunjena

 

Tabla za jamb 'Master'

- Opis redova u tabeli

do - zbir kockica sa izabranom vrednošću
- maksimum - zbir kockica
- minimum - zbir kockica
-
3x2 iste kockice (npr. 333555) ili 2x3 iste kockice (npr. 224466) ili 6 istih kocikica (npr. 444444). Zbiru se dodaje 20 bodova.
- kenta. Izabrane kockice moraju imati vrednosti 1,2,3,4,5 ili 2,3,4,5,6. Posle prvog bacanja kenta se boduje sa 66 bodova, posle drugog sa 56 i posle trećeg sa 46 bodova. Ručna kenta je uvek 66 bodova.
- ful. 3 iste + 2 iste kockice. Zbiru se dodaje 30 bodova.
- poker. 4 iste kockice. Zbiru ove četiri kockice se dodaje 40 bodova.
- jamb. 5 istih kockica. Zbiru se dodaje 50 bodova.


- Opis kolona u tabeli

- popunjava se samo naniže
- popunjava se samo naviše
- popunjava se po slobodnom izboru (slobodna)
- popunjava se od maksimuma naviše i od minimuma naniže
- popunjava se od 1 naniže i od J naviše
- mora se najaviti posle prvog bacanja (najava). Ako se bace sve kockice, može se izvršiti upis i bez  najave
-
popunjava se kao i kolona S (slobodna), ali iz najviše 2 bacanja
- popunjava se ako su bačene sve kockice (ručna)

Posle zadnjeg bacanja rezultat se automatski računa po formuli za kolone:

Rk=1+2+3+4+5+6+A+(Ma-Mi)*1+(3x2)+K+F+P+J, gde je A=30
ako je 1+2+3+4+5+6>=60

Ukupan rezultat je:
Ru=R1+R2+R3+R4+R5+R6+R7+R8

 

Tabla za jamb 'Nokaut'

- Opis redova u tabeli

do - zbir kockica sa izabranom vrednošću
- maksimum - zbir kockica
- minimum - zbir kockica
- triling. 3 iste kockice. Zbiru se dodaje 20 bodova
- kenta. Izabrane kockice moraju imati vrednosti 1,2,3,4,5 ili 2,3,4,5,6. Posle prvog bacanja kenta se boduje sa 66 bodova, posle drugog sa 56 i posle trećeg sa 46 bodova. Ručna kenta je uvek 66 bodova.
- ful. 3 iste + 2 iste kockice. Zbiru se dodaje 30 bodova.
- poker. 4 iste kockice. Zbiru ove četiri kockice se dodaje 40 bodova.
- jamb. 5 istih kockica. Zbiru se dodaje 50 bodova.


- Opis kolona u tabeli

- popunjava se samo naniže
- popunjava se samo naviše
- popunjava se po slobodnom izboru (slobodna)
- popunjava se od maksimuma naviše i od minimuma naniže
- popunjava se od 1 naniže i od J naviše
- mora se najaviti posle prvog bacanja (najava). Ako se bace sve kockice, može se izvršiti upis i bez  najave
- ako je predhodno igrana najava igra se isto (dirigovana)
- popunjava se ako su bačene sve kockice (ručna)
-
(obavezna) - igra se tek kada se odigra prethodnih 8 kolono, igra se kao Slobodna kolona
-
(maksimalna) - u ovu kolonu se upisuju maksimalni rezultati iz prvih 9 kolona. Ukoliko se u neko polje u prvih 6 kolona upiše 'X', u istom redu i M koloni se upisuje 'X'!

Posle zadnjeg bacanja rezultat se automatski računa po formuli za kolone:

Rk=1+2+3+4+5+6+A+(Ma-Mi)*1+T+K+F+P+J, gde je A=30
ako je 1+2+3+4+5+6>=60

Ukupan rezultat je:
Ru=R1+R2+R3+R4+R5+R6+R7+R8+R9+R10

 

Tabla za jamb 'Joly'

 

- Opis redova u tabeli

do - zbir kockica sa izabranom vrednošću
- maksimum - zbir kockica
- minimum - zbir kockica
-
3x2 iste kockice (npr. 333555) ili 2x3 iste kockice (npr. 224466) ili 6 istih kocikica (npr. 444444). Zbiru se dodaje 30 bodova.
- kenta. Izabrane kockice moraju imati vrednosti 1,2,3,4,5 ili 2,3,4,5,6. Posle prvog bacanja kenta se boduje sa 66 bodova, posle drugog sa 56 i posle trećeg sa 46 bodova. Ručna kenta je uvek 66 bodova. Ako bačene kockice imaju vrednosti 1,2,3,4,5,6 kenta se boduje sa 77 bodova.
- ful. 3 iste + 2 iste kockice. Zbiru se dodaje 30 bodova.
- poker. 4 iste kockice. Zbiru ove četiri kockice se dodaje 40 bodova.
- jamb. 5 istih kockica. Zbiru se dodaje 50 bodova.
- jamb. 6 istih kockica. Zbiru se dodaje 50 bodova.


- Opis kolona u tabeli

- popunjava se samo naniže
- popunjava se samo naviše
- popunjava se po slobodnom izboru (slobodna)
- popunjava se od maksimuma naviše i od minimuma naniže
- popunjava se od 1 naniže i od J naviše
- mora se najaviti posle prvog bacanja (najava). Ako se bace sve kockice, može se izvršiti upis i bez  najave
-
popunjava se kao i kolona S (slobodna), ali iz najviše 2 bacanja
- popunjava se ako su bačene sve kockice (ručna)

Posle zadnjeg bacanja rezultat se automatski računa po formuli za kolone:

Rk=1+2+3+4+5+6+A+(Ma-Mi)*1+(3x2)+K+F+P+J+J6, gde je A=30 + BONUS2
ako je 1+2+3+4+5+6>=60. BONUS2 = Suma(1-6) - 60 x 2

Primer: za zbir 65 SUMA= 65 + 30 + (65-60) x 2 = 105

Ukupan rezultat je:
Ru=R1+R2+R3+R4+R5+R6+R7+R8

Desno od table se nalazi 10 džokera. Prvih 6 imaju ozake od 1 do 6, i oni su fiksni.

 

 7. i 8. džoker imaju oznaku 'J' Ova dva džokera mogu imati bilo koju vrednost od 1 do 6. Džokeri se mogu upotrebiti posle bilo kog bacanja u partiji, svaki džoker samo jednom. Najpre se klikne na džoker, a zatim na kockicu čiju vrednost želimo da zamenimo džokerom! Kod džokera 'J' klikćemo na njega onoliko puta koliko je potrebno da bi dobio željenu vrednost.

 

9. i 10. džoker imaju oznaku 'K' (Korpa). Korpu je moguće upotrebiti po završenom krugu bacanja, pre upisa rezultata. Ako je upis automatski (kod najave), vraća se potez i upotrebi Korpu. Korpa poništava sva bacanja i igrač baca svoj krug od početka! U jednom krugu bacanja je moguća i upotreba obe Korpe, ili korpe i nekog drugog džokera!

 

U prvih 6 redova se može upisati i 6 istih kockica!

 

Napomene

 

-  za ukupan broj odigranih partija kod izbora najaktivnijih igrača, partije igrane tablom Klasik se računaju kao pola partije, partije igrane ostalim tablama se računaju kao jedna partija,

- kod izbora najaktivnijih igrača, ako dva ili više igrača imaju isti broj odigranih partija, najaktivniji je igrač koji je utrošio najmanje vremena. Za tablu Klasik utrošeno vreme se duplira,

- kod prikaza najboljih rezultata minimalni rezultat za prikaz će se tokom vremena menjati,

 

Preuzimanje programa


 

Nazad