Novosti u odnosu na prethodne verzije programa

Internet Jamb Klub, ver. 73(23.04.2021.)

1. Poziv programa sa oba korisnička imena

Korisno ako igrate parove sa svoja dva korisnička imena. Pozovite program. Pre nego što pritisnete dugme 'OK' za ulazak u Klub pritisnite dugme 'Ctrl' na tastaturi i držite ga pritisnuto sve dok ne uđete u Klub. Ušli ste u klub sa jednim korisničkim imenom. Zatim pozovite program bez 'Ctrl', ušli ste u klub sa drugim nikom,

 

2. Nekoliko ispravljenih bagova

Internet Jamb Klub, ver. 69(15.12.2016.)

1. Novi skin "Jasen"

Osnova skina je 'drvena' podloga. Svi elementi (podloga, kocke, dugmeta, table...) su realizovani od drveta. Table i prozor za javni čat su providni. Topla preporuka, probajte obavezno!

 

2. Budite nevidljivi u Klubu

Kod ulaska u Klub možete izabrati da budete nevidljivi za druge u Klubu (samo želite da vidite ko je u Klubu, da vidite statistike, tabele...). Sebe vidite obojeno žutom bojom. Kada ste nevidljivi u Klubu možete biti najviše 2 minuta, ne možete čatovati ili igrati.

Internet Jamb Klub, ver. 68(17.11.2015.)

1. Deselektovanje kockoca

Dugmetu za vraćanje poteza je dodata još jedna funkcija: ako imate selektovano više od jedne kockice (dugme za vraćanje poteza postaje aktivno), možete deselektovati sve kockice odjednom.

 

2. Povećan broj partija u Ligi sa jednim igračem i parom

Do sada ste u Ligi pojedinačno i parova sa jednim igračem (parom) mogli da odigrate najviše 2 partije Lige. Od sada možete da odigrate 4 partije sa jednim igračem u Ligi pojedinačno, i 3 partije sa jednim parom u Ligi parova.

 

3. Ispravljeno nekoliko bagova...

 

Internet Jamb Klub, ver. 67(08.05.2015.)

1. Internet Jamb Klub za Android mobilne telefone i tablete!

S ponosom vam prestavljam novu aplikaciju koja omogućava igru jamba preko Android mobilnih telefona i tableta!

 

Detaljnije o aplikaciji za Android uređaje pogledajte ovde.

 

Igrači koji pristupaju Klubu preko Android uređaja se prepoznaju na listi OnLine igrača, gde se pored naziva igrača nalazi ikona mobilnog telefona.

 

2. Novi skin "Zebra"

Pored postojeća 4 skina (Standard, Kaktus, Pink i Jadran), dodat je još jedan skin: Zebra! Karakteristika skina je da je urađen u crno-beloj kombinaciji, i da zbog toga omogućava veću preglednost i čitljivost, posebno kod Android uređaja. Probajte, možda vam se dopadne...

 

3. Novi set zvučnih fajlova

Zvučni signali na koje ste navikli su sada pod opcijama: 'Alati->Zvuk->Šema 1', i iz igre: 'Jamb->Zvuk->Šema 1'. Novi zvuci su pod opcijom Šema 2. Šema 2 je dosta slična Šemi 1, malo je manje 'gruba'.

 

'Šema 1' je rađena dosta davno, fajlovi su dosta komprimovani, pa se kod nekih zvučnih kartica uopšte ne čuju, ili čuju loše. U ovom slučaju koristite Šemu 2. 

 

Napomena:

Zvučni fajlovi Šema 1 i 2 ( S1.wav ... S6.wav) se nalaze ispod foldera c:\Program files\Internet Jamb Klub\Zvuk. Ako ima zainteresovanih (i sposobnih), možete predložiti i neku novu Šemu :)  Ako se autoru programa dopadnu predlozi i ugradi ih u program, sledi nagrada od 40 kredita :)

 

Internet Jamb Klub, ver. 66(04.04.2014.)

1. Novi sajt www.iKlub.rs

Prezentacija Internet Jamb Kluba se seli sa sajta www.jamb.rs na novi sajt www.iKlub.rs! Razlog je otvaranje novog Kluba: Internet Preferans Klub!. Novi Klub počinje sa radom u subotu 05.04.2014. u 20h, pa pozivam sve ljubitelje preferansa da se učlane i u ovaj Klub, i učestvuju u testiranju novog programa.

 

Sajt www.jamb.rs će raditi još neko vreme, a onda će biti potpuno ugašen...

 

2. Manje izmene u programu

U ovoj verziji je urađen veći broj manjih izmena, od kojih su najznačajnije:

  - Komanda 'Status sledeće partije' ugračena u ponudu partije, tako da već kod ponude možete videti da li je je partija takmičarska (npr. patija Lige), obična ili nastavak prekinute partije,

  - omogućen nastavak partije u svim slučajevima prekida rada Servera.

 

Internet Jamb Klub, ver. 65(04.11.2013.)

1. Prilagođavanje programa za rad sa Windows 7 i 8

Rešeni su česti problemi kod novih verzija Windows-a:

  - ne vidi se ceo prozor programa (program je prilagođen za rad sa različitim DPI (dots per inch) parametrom windows-a),

  - korisnik i lozinka se ne pamte u lokalu, pa je bilo obavezno unošenje korisnika i lozinke kod svakog uključenja u Klub,

  - problem kod promene igrača.

 

2. Jedna umesto 2 lozinke

Do sada su oba igrača (ako su na računaru bila definisana 2 igrača) imala svoju lozinku. Od ove verzije je lozinka za oba igrača ista, jednaka je lozinki prvog igrača.

 

3. Skinovi uključeni u instalaciju

Skinovi su se do sada posebno instalirali, sada su uključeni u instalaciju, pa uvek imate sva 4 (trenutno) raspoloživa skina.

 

4. Ograničavanje vremena za odigravanje partije kod Lige parova

Na osnovu ankete, smanjena su maksimalna vremena za odigravanje Lige parova. Nova ograničenja po tablama su:

  - Standard    36 minuta

  - Master       36 minuta

  - Klasik        22 minuta

  - Nokaut      40 minuta

  - Joly           45 minuta

 

5. Promene u Kup takmičenju

Kompletna pravila Kupa pogledajte na stranici: http://www.iKlub.rs/jamb/LigaKup.htm

 

6. Veći broj ispravljenih bagova i manjih izmena koje ćete primetiti u igri.

Internet Jamb Klub, ver. 64 - dopuna (21.03.2013.)

1. Od 21.03.2013. godine je uveden novi način računanja Proseka ostvarenih poena (POP) i Kategorije (KAT).

 

Startni POP i KAT za aktivne članove je jednak POP i KAT koji su imali 21.03.2013. u 06:00 ujutru. Startni POP za neaktivne članove Kluba je jednak KAT.

 

Novim načinom računanja se eliminišu problemi zbog kojih su se članovi Kluba često žalili:

  • KAT ne odgovara POP, POP se menja i kada ne igrate, zbog brisanja partija starijih od 2 meseca,

  • POP i KAT se smanjuju posle dobro odigrane partije (zbog računanja proseka na poslednjih 75 partija),

  • POP = 0 kod starih članova koji dugo nisu bili u Klubu.

Partije parova se ne računaju za obračun POP i KAT.

 

Detalje možete pogledati ovde.

 

2. Računanje prosečnog vremena odigravanja partije

Prosečno vreme se računa po istom principu po kom se računaju POP i KAT: srednja vrednost za igrače sa manje od 10 partija i 96% starog vremena i 4% novog vremena, za igrače sa 10 i više partija.

 

Vreme u odigranoj partiji se pre obračuna množi sa 2 ako je igran Klasik, i množi sa 0,9 ako su igrani Nokaut ili Joly.

Partije parova se ne računaju za obračun prosečnog vremena.

 

3. Nagrađivanje najaktivnijeg igrača prethodnog dana

Svakog dana se nagrađuje jednim kreditom najaktivniji igrač prethodnog dana, o čemu se obaveštava OffLine porukom.

Kriterijumi za izbor najaktivnijeg igrača su:

    - računaju se samo završene partije,

    - za ukupan broj partija partije pojedinaca se računaju kao jedna partija za table Standard, Master, Nokaut i Joly, i kao polovina partije za tablu Klasik,

    - za ukupan broj partija partije parova  se računaju kao dve partije za table Standard, Master, Nokaut i Joly, i kao jedna partija za tablu Klasik,

    - ako broj partija nije ceo broj, zaokružuje se na nižu vrednost,

    - u slučaju da 2 ili više članova Kluba imaju isti broj partija, bolji je onaj ko ima manje prosečno utrošeno vreme po partiji,

    - prosečno vreme se obračunava tako što se zbir vremena po partijama deli sa stvarnim brojem partija. Vreme po partiji se množi sa 2 kod partija pojedinaca za tablu Klasik, a deli sa 2 kod partija parova za table Standard, Master, Nokaut i Joly.

 

Sva nagrađivanja članova Kluba možete pogledati ovde.

Internet Jamb Klub, ver. 64(08.06.2012.)

1. Mogućnost igre igrača povezanih u par između sebe

- Kao što ste verovatno primetili, igrači povezani u par provode dosta vremena u Klubu čekajući da se pojavi neki par, najčešće zbog partije Lige. Povezani u par mogli su da igraju samo sa nekim drugim parom. Zbog ovog problema je omogućeno da, igrači povezani u par, mogu da igraju između sebe! Na tabeli partija njihova imena su podvučena. Kada se u Klubu pojavi novi par, on može:

        - da pogleda da li ima para koji igra (podvučena imena),

        - da zatraži Status sledeće partije sa parom koji trenutno igra,

        - da pošalje poruku jednom od igrača iz para koju ovi odmah vide (u svim ostalim slučajevima je moguće slanje 'Odložene poruke').

    Kada se u Klubu pojavi novi par, igrači koji igraju mogu:

        - iz partije da zatraže Status sledeće partije sa parom koji je došao u klub,

        - iz partije da pošalju poruku jednom od igrača, koju ovaj odmah vidi,

        - ako zaključe da je partija važna (npr. prekinuta partija ili partija lige), izađu iz partije (lako je kasnije mogu završiti pošto dosta vremena provode zajedno) i počnu partiju parova.

2. Ograničavanje vremena za odigravanje partije kod Lige parova

Vrlo česta primedba je da ponekad parovi igraju izezetno sporo ili prave velike pauze, pa partije traju vrlo dugo, što dovodi do nerviranja, svađa... Zbog toga je uvedeno vremensko ograničenje za odigravanje partije Lige. Ograničenja po tablama su:

    - Standard    40 minuta

    - Master       40 minuta

    - Klasik        25 minuta

    - Nokaut      45 minuta

    - Joly           50 minuta

Može se zaključiti da ograničenja nisu uopšte stroga i biće primenjena samo kod ekstremnih slučajeva: kada istekne dozvoljeno vreme, svakog minuta se oglašava zvučno upozorenje, a paru koji prekorači vremene se svakog minuta odbija po 10 poena od trenutnog rezultata! Broj poena koji se odbija je prikazan pored tekućeg rezultata (sa znakom '-'). Tako se smanjuje broj osvojenih poena po završetku partije, a dobijena partija se zbog negativnih poena može i izgubiti!

Važna napomena:

Ako neko od igrača minimizira program (pauzira), vreme i dalje teče, tako da, ukoliko neko želi da pravi dužu partiju, bolje da dogovori nastavak i prekine partiju.

Internet Jamb 2010, ver. 60(13.12.2010.)

1. Najuspešniji članovi Kluba prethodnog dana i prethodnog meseca

- Svakog dana, kod prvog dolaska u Klub, prikazuju se (zajedno sa podsetnikom) najuspešniji članovi Kluba za prethodni dan. Prikazuju se član Kluba koji je odigrao najviše partija prethodnog dana i član Kluba koji je ostvario najbolji prosek poena prethodnog dana. Najbolje uvek ponovo možete videti korišćenjem opcije progama 'Razno->podsetnik'

- Opcijom programa 'Statistike->Statistika kluba' prikazuju se na kraju teksta najuspešniji članovi za prethodni mesec. Prikazuju se član Kluba koji je odigrao najviše partija prethodnog meseca i član Kluba koji je ostvario najbolji prosek poena prethodnog meseca.

Napomena:

Kriterijumi za izbor najuspešnijih su:

    - računaju se samo završene partije,

    - za ukupan broj partija partije pojedinaca se računaju kao jedna partija za table Standard, Master, Nokaut i Joly, i kao popovina partije za tablu Klasik,

    - za ukupan broj partija partije parova  se računaju kao dve partije za table Standard, Master, Nokaut i Joly, i kao jedna partija za tablu Klasik,

    - minimalan broj partija za obračun proseka poena je 5 partija za prethodni dan i 30 partija za prethodni mesec. Ako broj partija nije ceo broj, zaokružuje se na nižu vrednost,

    - za prosek poena se računaju i pojedinačne partije i partije parova,

    - u slučaju da 2 ili više članova kluba imaju isti broj partija ili isti prosek, bolji je onaj ko ima manje prosečno utrošeno vreme po partiji,

    - prosečno vreme se obračunava tako što se zbir vremena po partijama deli sa stvarnim brojem partija. Vreme po partiji se množi sa 2 kod partija pojedinaca za tablu Klasik, a deli sa 2 kod partija parova za table Standard, Master, Nokaut i Joly.

Internet Jamb 2010, ver. 59(08.12.2010.)

1. Nedeljna liga parova

Nedeljna liga parova je organizovana slično kao i Nedeljna liga pojedinačno. Osnovne karakteristike Nedelje lige parova su:

    - prijavljivanje za Nedeljnu ligu je od petka u ponoć do sledećeg petka u ponoć, za prijavljivanje se svakom igraču odbija jedan kredit,

    - par se prijavljuje za ligu na sledeći način: igrači moraju biti povezani u par da bi se prijavili. Kada se povežu, jedan od igrača bira iz menija opciju 'Prijava za ligu'. Drugi igrač dobija poruku da njegov par želi da se prijavite za ligu. Drugi igrač može da prihvati (izbor 'Da') ili odbije (izbor 'Ne') prijavljivanje za ligu. Ukoliko odgovori potvrdno, oba igrača su prijavljena i tada se skida po jedan kredit za prijavu,

    - minimalan broj prijavljenih parova za ligu je 4. Ako se prijavi manje parova, liga se otkazuje,

    - Svaki par može da odigra najviše 2 partije sa istim parom,

    - Minimalan broj koje par treba da odigra je 3 za 4 prijavljena para, 4 za 5 prijavljenih parova,  5 partija za 6 prijavljenih parova, 6 partija za 7, 8 ili 9 prijavljenih parova, 7 partija za 10 ili više prijavljenih parova,

    - moguća je i naknadna prijava za ligu, ali samo subotom, nedeljom i ponedeljkom. Za naknadnu prijavu se skidaju svakom igraču po 2 kredita,

    - komandom PJ/ime/, gde je 'ime' korisničko ime jednog igrača iz para, možete videti sve partije para,

    - liga se završava u petak u ponoć, kada se proglašavaju pobednici i dele nagrade. Nagradni fond je 100% od broja prijavljenih igrača.

 

Napomene:

    - naziv lige je redni broj. Liga parova staruje od rednog broja 14 (isto kao i Nedeljna liga pojedinačno),

    - prva liga parova startuje 10.12. u ponoć, tako da igrači imaju samo jedan dan za prijavljivanje,

    - kompletna pravila svih takmičenja pogledajte ovde.

Internet Jamb 2010, ver. 57(01.11.2010.)

1. Brisanje prekinutih partija parova u kredit

Prekinute partije parova u kredit se čuvaju mesec dana. Posle mesec dana igraču koji je prekinuo partiju se skidaju dva kredita. Par igrača koji je prekinuo partiju ne dobija niti gubi kredite. Drugi par dobija po jedan kredit. Kod partija parova važe i sva pravila koja su data u verziji 038, tačka 4. 

Napomena:

S obzirom da je kod parova teže da se okupe svi igrači i da se partija završi nego kod igre dva igrača, biće dovoljno da jedan igrač iz para koji nije prekinuo partiju javi Administratoru da se partija briše, ali najmanje 20 dana od nastanka prekida

2. Promene kod dogovaranja u igri parova

Igrač koji želi da pomogne svom paru je do sada više puta mogao da klikne na polje koje preporučuje da se igra. Od sada će moći samo jednom u krugu bacanja. Moći će još jednom, ako njegov par nije video dobro koje je polje označeno i zatraži savet od svog para,

Internet Jamb 2010, ver. 55(14.09.2010.)

1. Dogovaranje u igri parova

Dogovaranje u igri parova je dozvoljeno, ili ako je par u istoj prostoriji, ili ako se dogovara preko javnog čata. Nova mogućnost programa omogućava jednostavno dogovaranje parova koji nisu u istoj prostoriji. Dogovaranje se railizovano na sledeći način:

    - dogovaranje je moguće samo posle prvog bacanja, a dogovaranje vide samo igrači koji čine par,

    - ako igrač želi da zatraži pomoć svog para, samo klikne na imena svog para(ispod table). Drugi igrač dobije poruku (koju samo on vidi) da njegov par traži pomoć,

    - igrač, kome je zatražena pomoć, treba samo da klikne na polje na tabli koje preporučuje za igru ili upis! Njegovom paru isto to polje se zatamni, tako da zna šta njegov par preporučuje,

    - igrač može da klikne na preporučeno polje i kada nije zatražena pomoć.

Internet Jamb 2010, ver. 53 (10.09.2010.)

1. Igra u parovima (konačno :) )

Igra u parovima bi trebalo da bude pravo osveženje za sve članove, s obzirom da pruža velike mogućnosti za unapređivanje igre kao i dobru zabavu članova. Kod igre parova se otvaraju mnoge nove taktičke mogućnosti, tako da će biti potrebno i 'uigravanje' parova. Parovi mogu da igraju i u kredit (ako par čine 2 igrača sa istog računara, to je igra u 2 kredita). Takmičenja za parove za sada ne postoje, ali ako igra u parovima zaživi, biće organizovano takmičenje, verovatno na jednoj tabli. Igra u parovima je realizovana na sledeći način:

    - Igrača pozivate da budete par desnim klikom na ime igrača i komandom 'Poziv za par'. Drugi igrač dobija poruku i može da odgovori sa Da ili Ne. Kada se igrači povežu, njihova imena na listi OnLine igrača su podvučena,

    - Parovi raskidaju vezu desnim klikom na ime i komandom 'Ukloni par',

    - Drugi igrači mogu da vide ko čini par desnim klikom na ime jednog od igrača koji čine par i komandom 'Prikaži par',

    - Kada se formiraju 2 para igrača, bilo ko iz jednog para može da ponudi partiju drugom paru desnim klikom na bilo koje ime drugog para, u kredit ili bez kredita,

    - Nakon ponude partije, igrači ulaze u partiju na izabranoj tabli. Ako su u partiji igrači 1, 2 (prvi par) i 3,4 (drugi par), redosled igranja je: 1,2,3,4,  2,1,4,3,  1,2,3,4...,

    - 1. igrač koji baca, baca 3x kockice, a iza toga baca 2. igrač. Sve vreme dok baca 2. igrač prikazuju se vrednosti kockica 1. igrača (kao i broj bacanja, da li je ručna, najava...),

    - Kada 2. igrač završi bacanja, on upisuje rezultat, jednostavnim klikom miša na željeno polje. Program određuje čiji je je rezultat za to polje bolji i čiji će rezultat biti upisan,

    - 1. igrač ne mora da baca 3x, ako dobije nešto dobro, može da ili upiše rezultat (igra se odmah prebacuje drugom paru), ili da preda bacanje 2. igraču klikom na novo dugme koje se nalazi ispod kockica,

    - kod table Joly, samo 2. igrač koji baca može da koristi Džokere. Kod tabli Standard i Nokaut, ako je 1. par odigrao najavu, oba igrača 2. para igraju dirigovanu, a upisuje se bolji rezultat,

Napomene:

    - rezultati postigunti u parovima se ne računaju za kategoriju igrača, niti ulaze u TOP 10,

    - kibicovanje partija mogu da zabrane samo igrači koji čine 1. par,

    - igra u parovima je moguća samo za crne (registrovane članove Kluba),

    - zbog kontinuiteta statističkog prikaza broja partija, partija u parovima se računa kao dve partije (realno traje 2x duže).

2. Nedeljna liga

Pored Lige i Kupa (od sada se stara liga zove Mesečna liga), uvodi se novo takmičenje: Nedeljna liga!  Nedeljna liga je dosta slična Mesečnoj ligi, a specifičnosti su sledeće:

    - nazivi Mesečnih liga su redni brojevi: 1, 2, 3...., Tako da će se prva liga zvati Mesečna liga 1.

    - prijavljivanje za Nedeljnu ligu je od petka u ponoć do sledećeg petka u ponoć. Za prijavljivanje se odbija jedan kredit,

    - Nedeljna liga počinje svakog petka u ponoć (noć petak na subotu),  i traje do sledećeg petka u ponoć,

    - minimalan broj prijavljenih igrača po tabli je 8. Ako je prijavljeno manje od 8 igrača, Nedeljna liga se otkazuje, a igračima koji su se prijavili se vraćaju krediti,

    - moguća je i naknadna prijava za Mesečnu ligu (prijava nakon početka lige) i to u subotu, nedelju i ponedeljak. Za naknadnu prijavu se igraču skidaju 2 kredita,

    - minimalan broj partija koje svaki igrač treba da odigra je 8 (i ovde sa svakim igračem možete da igrate 2 partije),

    - da bi igrač dospeo na tabelu lige, potrebno je da odigra najmanje 3 partije,

    - da bi ste videli rezultate partija drugih igrača, koristite komande NS, NM, NK, NN i NJ (slično kao LS, LM... kod Mesečne lige),

    - nagrađivanje najboljih je u petak u ponoć, odmah nakon završetka tekuće i početka nove Nedeljne lige,

    - kao i kod Mesečne lige i ovde je moguće privremeno i stalno prekidanje igranja lige,

Napomene:

    - ako su igrači prijavljeni za obe lige i Kup, prioritet igre sa igračima je: Kup, Nedeljna liga, Mesečna liga

    - prijavljivanje za novu ligu počinje odmah, a prva Nedeljna liga startuje 10.09. u ponoć,

    - kompletna pravila za obe lige i kup možete pogledati ovde.

3. 'Ignore' lista

Ako sa nekim članom Kluba imate neprijatnosti, možete ga staviti na 'Ignore' listu! Za rad sa 'Ignore' listom se koriste sledeće komande:

    - pi/korisnik/      (postavi ignore) - da igrača postavite na 'ignore' listu,

    - si/korisnik/      (skini ignore) - da igrača skinete sa 'Ignore' liste,

    - vi//                  (vidi ignore) - da vidite koji su sve igrači na vašoj 'Ignore'  listi.

Ako nekog igrača postavite na Ignore listu, on više ne može da vam šalje poruke, niti da vam nudi partiju! Ako igrač koga ste stavili na 'Ignore' listu ima 2 igrača definisana na svom računaru, stavljanjem jednog igrača na 'Ignore' listu, automatski se stavlja i 2. igrač na 'Ignore' listu!

Važne napomene:

    - 'Ignore' ne važi jedino ako se igra partija Kupa! U tom slučaju je pre poziva za igru potrebno zatražiti 'Status sledeće partije'.

    - zabranjuje se prozivanje igrača na Javnom čatu zbog stavljanja na 'Ignore' listu, bilo posredno, bilo neposredno! Ukoliko dođe do prozivke, domaćin će kazniti takvog člana jednom od raspoloživih kazni!

    - molim sve članove Kluba, da pre nego što stave nekog na 'Ignore' listu, dobro razmisle da li imaju za to jak razlog (ne bi bilo lepo stavljati nekog na listu ako igra sporo, a početnik je)! Ukoliko postoje sukobi koje je moguće rešiti, možete kontaktirati domaćina, ja ću se rado potruditi da posredujem u sporu...

    - takođe se nadam da će ovakva vrsta 'kazne' uticati na članove kluba da više vode računa o svom ponašanju :)

4. Slanje poruke igraču na OnLine listi iz igre

 Igraču šaljete poruku klikom na njegovo ime. U prozoru za kucanje poruka se ispisuje !ime!. Na taj tekst samo dopišite poruku i pritisnite 'Enter', igrač kome je upućena će je istog trenutka dobiti. Taj igrač vama i dalje može da pošalje samo odloženu poruku!

5. Promene kod igre u kredit

S obzirom da je primećeno da neki igrači namerno prekidaju partije koje se igraju u kredit, uvedeno je ograničenje da igrač ne može da igra u kredit ako ima 2 ili više prekinutih partija u kredit, koje je on prekinuo! Taj igrač mora da smanji broj prekinutih partija u kredit ako želi da nastavi sa igrom u kredit.

6. Slanje automatizovanih poruka

Moguće je kada dobijete predlog za igru, a želite da odbijete partiju: upotrebite desni klik na prozor za kucanje poruka i izaberite jedan od ponuđenih odgovora za odbijanje igre! Takođe, u toku igre, ako želite da napravirte pauzu ili prekinete partiju, desni klik na prozor za kucanje poruka i izaberite jedan od ponuđenih odgovora,

Napomena:

Ako imate ideje koje još poruke treba automatizovati, pošaljite predloge na dstankovic@ptt.rs

7. Brisanje pozajmljenih kredita

Nije vezano za novu verziju: pošto u klubu ima puno igrača koji su pozajmili kredite, a sigurno je da dobar deo tih kredita neće nikada biti vraćen, na serveru će se brisati svi krediti koji su pozajmljeni pre više od godinu dana,

Internet Jamb 2010, ver. 45 (25.06.2009.)

1. Poklananje kredita

Od ove verzije članovi Kluba mogu jedni drugima da poklanjaju kredite! Koristite sledeće mogućnosti:

    - Kliknite desnim tasterom miša na ime igrača kome želite da poklonite kredite, izaberite opciju 'Pokloni kredite' i izaberite koliko želite da mu poklonite: 1, 5 ili 10 kredita,

    - Desnim tasterom miša na vaše ime koristite opciju 'Poklonjeni krediti' da bi ste videli kome ste poklonili kredite i ko je vama poklonio kredite. Vide se poklonjeni krediti u poslednih mesec dana! Ako želite da vidite sve prethodno pokonjene kredite, zatražite izveštaj od Servera. Dobićete izveštaj za sve poklonjene kredite i tačnim datumom i vremenom poklanjanja,

    - Kredite možete poklanjati neograničeno, ali vam mora ostati najmanje 1 kredit,

    - Kredite ne možete poklanjati 'crvenim' igračima (koriste beplatni period), svim ostalim možete,

    - Ako poklanjate kredite neregistrovanim članovima ('zeleni' i 'ljubičasti'), oni prelaze u 'ljubičaste'. Oni prelaze u registrovane članove ('crne') tek kada potroše 10 kredita  koji su skinuti na igru na 24 sata!

Krediti se više ne mogu poklanjati bez ograničenja. Ograničenje postoji ukoliko igrač kome želite da poklonite kredite ima kredite koje je dobio na pozajmicu od drugih igrača ili od Servera.

    - Ukoliko igrač duguje 10 ili više kredita, ne možete mu pokloniti kredite (dobijate poruku da je prezadužen). U ovom slučaju

    - Ukoliko igrač duguje 5 do 9 kredita, minimalan broj kredita koje mu možete pokloniti je 10,

    -  Ukoliko igrač duguje 1 do 4 kredita, minimalan broj kredita koje mu možete pokloniti je 5,

    - Igraču možete pokloniti 1 kredit, samo ako nema nikakvih dugovanja.

Kod poklananja kredita svi krediti koje je igrač dugovao se vraćaju!

Važne napomene:

    - Promenite vašu lozinku ako je ona laka za otkrivanje (slična ili ista vašem korisničkom imenu),

    - Ukoliko vašem računaru pristup ima veći broj korisnika, obrišite lozinku,

    - Ako neko od članova Kluba zatraži da mu poklonite kredite, sa obećanjem da će vratiti, poklonite mu samo u slučaju da ste sigurni da će stvarno i vratiti (prijatelj, dugo se poznajete preko Kluba...). U suprotnom kažite da ne možete (nemate dovoljno kredita, imate loša iskustva...).

2. Zvučni smajliji

Mogu se koristiti kod čatovanja i igre, slično kao i grafički smajliji. Ograničenje je kod čatovanja, zvučni smajli se može poslati samo kao 'lična poruka',

3. Prikaz ko je prekinuo partiju

Do sada nije bilo moguće videti ko je prekinuo partiju, ili kome se vodi prekid. U opciji 'Prekinute partije' dotata je kolona 'P' (prekid). Može imati vrednosti 1 (prekinuo prvi igrač), 2 (prekinuo 2. igrač) i 0 (partija prekinuta zbog 'pucanja' Servera).

Internet Jamb 2010, ver. 43 (31.05.2009.)

1. Promene u računanju kategorije i proseka

- Prosek ostvarenih poena, kategorija igrača i prosečno vreme se računaju na osnovu poslednjih 75 odigranih partija. Do sada su se ovi podaci računali na osnovu svih odigranih partija u poslednja 2 meseca.

- Od ove verzije se pored odigradnih partija u prosek dodaje i proračunuti broj odigranih partija u Klubu! Taj broj se proračunava po formuli: Broj = (BrojOdigranihPartija)/10000   . Broj ne može imati vrednost veću od 0,6.

Primer:

Igrač ima prosek na osnovu odigranih partija 7,6. Do sada je u klubu odigrao 2000 partija, Broj ima vrednost 0,2 , pa je prosek koji se prikazuje 7,8.

Važne napomene:

1. Kod igrača koji su odigrali (puno) više partija od 75 u poslednja 2 meseca, može se desiti da ne postoji saglasnost između kategorije i proseka, jer se prosek računa odmah, a kategorija tek nakon završene (ili prekinute) partije!

2. S obzirom da igrači koji imaju veliki broj odigranih partija, realno je da imaju i veći broj nezavršenih partija koje donose po -2 poena.  Programski je rešeno da se kod proračuna broj negativnih poena pomnoži sa 75/(BrojOdigranihPartijauDva meseca), čime se 'uticaj' ovih partija smanjuje.

3. Može se desiti da posle dobro odigrane partije prosek padne! Na primer, imate prosek 7,5, osvojite 10 poena u partiji, a prosek padne na 7,4! To je zbog toga što je  76. patija donela npr. 20 poena, a više se ne računa u prosek!

 

Internet Jamb 2010, ver. 41 (31.03.2009.)

1. Promene kod table 'Joly'

Kod table su pored postojećih 8 džokera, uvedena još 2 džokera sa oznakom 'K' (Korpa)! Korpu je moguće upotrebiti po završenom krugu bacanja, pre upisa rezultata. Ako je upis automatski (kod najave), vratite potez i upotrebite Korpu. Korpa poništava sva bacanja i bacate svoj krug od početka! U jednom krugu bacanja je moguća i upotreba obe Korpe, ili korpe i nekog drugog džokera!

Napomene:

    - Zbog novih džokera nemoguće je nastaviti prekinute partije, pa su sve prekinute partije sa tablom Joly obrisane

2. Nova komanda 'Rezultati završenih partija'

Poziva se iz menija 'Jamb' u  toku igre. Odnosi se na prikaz završenih partija u prozoru za čat u toku igre. Možete izabrati prikaz svih završenih partija (tako se dosada prikazivalo), prikaz partija samo Lige i Kupa ili da potpuno izbacite prikaz svih završenih partija. Vaš izbor se pamti i važi dok ga ponovo ne promenite.

 

Internet Jamb 2008, ver. 39 (31.12.2008.)

1. Prijava igre 'Samo u kredit'

Iz menija 'Alati->Izbor tabli i igra u kredit' sada možete postaviti i opiju 'Igram samo u kredit'. Ova opcija neće važiti u dva slučaja:

    - Ako imate manje od 2 kredita

    - Ako vam neko predloži partiju Lige ili Kupa, a pre toga je upotrebio komandu 'Status sledeće partije'

2. Novi meni sa novim komandama

- Aktivira se desnim tasterom miša na vaše ime i ime protivnika u toku igre. Komande 'Odziv' i 'Slika igrača' su premeštene iz menija 'Alati'.

- Nove komande su 'Vreme pauziranja' i 'Dozvoli pauziranje'.

- Od ove verzije kada igrač u toku partije minimizira program, jedna pauza može trajati maksimalno 2 minuta, a zbir svih pauza maksimalno 5 minuta. Ukoliko se prekorači jedan od ova 2 uslova, partija se prekida, a prekid se vodi onom igraču koji je minimizirao program. Ukoliko smatrate da je igrač opravdano minimizirao program, možete mu dozvoliti i dužu pauzu komandom 'Dozvoli pauziranje'.

- Ukoliko igrač za 3 minuta ne odigra svoj krug bacanja, a pri tom ne čatuje, partija se prekida , a prekid se vodi onom igraču koji je prekoračio 3 minuta za bacanje.

Internet Jamb 2008, ver. 37 (12.10.2008.)

1. Promene kod table 'Joly'

Kod table su pored postojećih 6 džokera, uvedena još 2 džokera sa oznakom 'J'! Ovo su 'univerzalni' džokeri, i mogu imati vrednost od 1 do 6. Kada želite da ga upotrebite, kliknite na njega onoliko puta koliko je potrebno da bi džoker dobio željenu vrednost!

2. Vizuelna nagrada za dobar rezultat

Svi igrači koji u partiji postignu 'dobar' rezultat, po završetku partije će biti nagrađeni lepim vizuelnim efektom, bez obzira da li su pobedili ili izgubili :)

Internet Jamb 2008, ver. 35 (01.10.2008.)

1. Nova tabla 'Joly'

Sve o novoj tabli 'Joly' pročitajte na www.iKlub.rs/jamb/pravilajamba.htm . Ovde samo neke napomene:

    - Prvih 20-tak dana osvojeni poeni sa ovom tablom se neće računati za prosek i kategoriju! Iza toga će se na osnovu postignutih rezultata preračunati poeni sa novom formulom (više u tački 3.) u svim odigranim partijama. Zbog toga je najbolje odigrati jednu partiju u lokalu jer će postignuti rezultati posle 20-tak dana promeniti vaš prosek.

    - Prijavljivanje za Ligu i Kup sa tablom 'Joli' počinje odmah (za Novembar),

    - Nagrađivanje za najbolje rezultate postignute sa novom tablom je isto kao i za ostale table,

Internet Jamb 2008, ver. 28 (03.03.2008.)

1. Nova tabla 'Nokaut'

Na osnovu raspisanog konkursa, realizovana je nova tabla 'Nokaut'.

Internet Jamb 2007, ver. 27 (25.11.2007.)

1. Pozajmljivanje kredita

Igrači mogu jedni drugima da pozajmljuju kredite! Kredit možete pozajmiti OnLine igraču (desni taster miša na njegovo ime, opcija 'Pozajmi kredit'). Ova opcija ima sledeće osobine i ograničenja:

- Pozajmljivanje kredita, i eventualno nevraćanje padaju isključivo na vašu odgovornost,

- Kredit možete pozajmiti ako imate najmanje 2 kredita,

- Kredit možete pozajmiti crnom (ima već najmanje jedan kredit), zelenom (igraču istekao besplatan period) i plavom (potrošio svoje kredite) igraču,

- Kredit NE možete pozajmiti crvenom (koristi besplatan period) i sivom (zabranjeno igranje u Klubu),

- Jednom igraču možete pozajmiti najviše 3 kredita (računajući i ako su sa vašeg računara definisana 2 igrača),

- Igrač kome su pozajmljeni krediti NE vraća kredite. To radi Server nakon izvršene uplate igrača koji duguje kredite. O tome se obaveštava i igrač koji je izvršio uplatu i igrač kome se duguju kredit(i) OffLine porukom Servera, za svaki kredit posebno,

- Kome vi dugujete i ko vama duguje, i koliko kredita, možete videti opcijom 'Pozajmljeni krediti' (desni taster miša na vaše ime, pa 'Pozajmljeni krediti').

 

2. Status sledeće partije

Obzirom da se partije u Ligi i Kupu igraju dirigovano od strane Servera, bez obzira koju tablu vi predložite, koristite ovu opciju da bi ste videli da li je sledeća partija za Ligu ili Kup, na kojoj se tabli igra ili možda sa igračem imate prekinutu partiju. Komatu možete izvršiti na 2 načina:

1. Desni taster miša na OnLine igrača, pa 'Status sledeće partije', ili

2. Kucajte komandu: SP/Ime/ , gde je 'Ime' korisničko ime igrača za koga tražite status sledeće partije.

 

3.OffLine poruke kod igre

Od ove verzije je moguće ostaviti OffLine poruku i kada ste u partiji, kucanjem komande /KorisničkiIme/Tekst poruke... i Administratoru komandom /Admin/Tekst poruke... ( F7 za ispis /Admin/ )

 

Internet Jamb 2007, ver. 24 (15.08.2007.)

1. Dve nove table za igru:

1. MASTER

Napravljena na zahtev mnogih članova Kluba koji ne vole Dirigovanu kolonu :)

U odnosu na dosadašnju tablu (STANDARD) postoje 2 izmene:

- Umesto kolone D (Dirigovana) uvodi se kolona S2. Kolona S2 je ista kao S (Slobodna) kolona, ali su moguća najviše 2 bacanja.

- Umesto reda T (Triling) uvodi se red 2x3. Ovde se mogu upisati 3x dve iste kockice (npr. 224455) ili 2x tri iste kockice (npr. 333555).

Ove dve izmene potpuno menjaju strategiju igre, tako da se preporučuje svim igračima da provežbaju malo sami novu tablu, kako bi u Klubu postizali što bolje rezultate (i kako ne bi pokvarili kategoriju).

 

Tabla 'Master' bi trebalo da bude izazov za prave majstore, obzirom da više nema Dirigovane, koja je vrlo često znala da pokvari potencijalno odličan rezultat!

 

2. KLASIK

Stari jamb za koji mnogi kažu da ga igraju: igra se sa 5 kockica, redovi su isti kao kod table 'Standard', a ima 4 kolone: Slobodnu, Naniže, Naviše i Najavu!

 

Napomene u vezi novih tabli:

 

- Kod svih tabli, od ove verzije je moguće upisati Jamb kao Ful,

- U lokalu Master tablu mogu da igraju samo igrači koji su registrovali program,

- Liga i Kup se i dalje igraju sa 'Standard' tablom. U sledećoj verziji će biti napavljena 'Master Liga' sa novim pravilima,

- Kategorija igrača se određuje na osnovu rezultata postignutih sa Standard i Master tablom, dok rezultati postignuti sa Klasik tablom ne utiču na kategoriju,

- Formule za dobijanje poena sa Master i Klasik tablom pogledajte odve,

- TOP 10 se vodi za sve 3 table, a nagrađivanje na osnovu TOP 10 je i dalje samo za tablu 'Standard',

- U pregledu OnLine partija, ispred broja partije je 1. slovo naziva table (npr. M44445), tako da možete pratiti ko sa kojom tablom igra,

 

2. Zabrana slanja smajlija kod Lige i Kupa

Na primedbu mnogih članova, nemoguće je slati smajlije kod partija koje su za Ligu i Kup.

 

Internet Jamb 2006, ver. 19 (08.10.2006.)

 

1. Igranje u kredit.

U kredit mogu igrati svi članovi Kluba koji u tom trenutku imaju najmanje 2 kredita!

Kredit se dodaje i oduzima na završetku partije. Ukoliko se partija u kredit prekine, kada se nastava, nastavlja se takođe u kredit, i u slučaju da je predlog bio bez igre u kredit.

U opciji 'Prekinute partije' dodata je i kolona da li se prekinuta partija igrala u kredit ili ne.

Napomena: Ukoliko igrate u kredit, to znate samo Vi i igrač sa kojim igrate!

2. Prijava zauzetosti

Poziva se iz menija 'Alati->Zauzetost'. Tada pored Vašeg imena u listi OnLine igrača stoiji 'z'. Koristite je kada čatujete sa nekim. Kod zauzetosti niko ne može da Vam ponudi partiju (da se ne bi izvinjavali).

U slučaju da u toku jedno minuta ne pošaljete ni jednu poruku, ili ne dobijete ni jednu poruku, 'zauzetost ' se sama skida!

Nazad